Zájemci dají přednost vaší nemovitosti před podobnými nemovitostmi, protože se jim „líbí“. Máte mnohem vetší šanci prodat nemovitost za vyšší cenu a v mnohem kratším čase.
Základní příprava nemovitosti k prodeji
Rozlučte se se svým domovem. Nyní připravujete nemovitost – zboží na prodej. A každé zboží musí svého kupce přilákat i obalem. Zájemci, kteří přijdou na prohlídku, hledají svůj nový domov. Nyní JEJICH DOMOV. Nepodceňujte vliv podvědomí, lidé si ve skutečnosti neumí představit, jak bude nemovitost opravdu vypadat. Zejména pro ženy je zásadním parametrem výběru pocit, jak se v daném prostředí aktuálně cítí, zda splňuje představu domova či nikoliv.
Celou nemovitost odosobněte. Zabalte věci, které připomínají váš domov. Fotografie rodiny, poháry ze soutěží, věci osobní potřeby (koupelna apod.), upomínky z cest, sbírky. Pokud můžete, odvezte veškerý přebytečný nábytek, aby nemovitost vypadala přehledně.
Opravte kapající kohoutky, kliky, drobné praskliny a dírky v omítce, promažte panty u dveří apod. Pokud můžete, vymalujte. Dávejte přednost bílé barvě. Velmi pečlivě ukliďte i tam, kde to není na první pohled vidět. Skříně, sklepní kóje, sklepy. Přebytečné věci na vyhození vyhoďte. Stejně to budete muset po prodeji udělat.
V den prohlídky
Ukliďte věci z kuchyňské linky (hrnce, talíře), z koupelny (kartáčky, kelímky, ručníky). pečlivě srovnejte postele a zakryjte přehozem
Velmi svědomitě a pečlivě ukliďte. Nezapomeňte na koupelnu a WC, kohoutky, dlažbu, zrcadla. Dočasně namontujte silné žárovky (např. 200 W za 100 W). Příliš intenzivně nevařte. Odvezte domácí mazlíčky.
Těsně před a během prohlídky
Pošlete členy rodiny na procházku. Intenzivně vyvětrejte, zavřete okna, zatáhněte záclony. Můžete uvařit silné kafé a provonět kuchyni, nebo dát sušit pomerančovou kůru. Komunikujte se zájemcem co nejméně, pouze praktické věci, které makléř v daném okamžiku neví. Prodávající často v dobré víře, řeknou i věci, které zájemce odradí.