Chci prodat nemovitost sám! Aneb předpovídání budoucnosti, co Vás čeká.

V úvodu, než se dostaneme k „jádru pudla“, vám řeknu, co nikde nevyčtete a ani vás to nikdo nenaučí.

Mnohdy se při náběru nemovitosti ptám klientů, co vlastně od makléře kromě toho, že jim má prodat nemovitost, očekávají.

Ve většině případů ani vlastně pořádně nevědí.

Někteří ovšem už lepší či horší zkušenost s realitním makléřem mají a také v dnešní době webové se dá spousta informací nalézt na internetu.

I já osobně i v případě, že majitel nemovitosti se nechce potkat a trvá si na tom, že si svojí nemovitost prodá sám – doporučuji.

Doporučuji, aby navštívili moje internetové stránky. Zde totiž naleznou spoustu informací, které se jim mohou opravdu hodit při prodeji nemovitosti bez využití realitního makléře.

Někteří makléři, když toto vidí, tak si klepou na čelo a říkají, že vlastně dávám veřejnosti a majitelům nemovitosti do rukou plán, jak si mají byt, dům atd. prodat sami.

Zde mám jednoduché dvě odpovědi. Ještě se mi nestalo, aby když se s někým domluvím na spolupráci, aby pouze využil tyto informace a mne „odpálkoval“ s tím že mě nepotřebuje.

To nejcennější na práci realitního makléře nikde nevyčtete. Ani na mých stránkách ani po vygooglování kdekoliv jinde.

To nejcennější jsou totiž ZKUŠENOSTI.

Vlastně se jedná o psychologii prodeje bez ohledu na to, co prodáváte. Schopný obchodník bude schopen stejně prodat byt, dům, nebo dětské bábovičky. Již můj předešlý článek („Co vám realitní makléř nikdy neřekne?“ 3 Tipy, když si chcete nemovitost prodat sami!) se vlastně týká této problematiky. Jsou to schopnosti, které se dají částečně naučit, částečně jsou vrozené.

Úplně za nejdůležitější považuji, že makléř musí chtít dobře dělat svou práci.

Troufnu si tvrdit, že právě tyto věci, které nikde nevyčtete ve skutečnosti dělají 50% konečného výsledku.

Víte, že ze statistiky vyplývá, že realitní makléři prodají v řádu o několik % nemovitosti za vyšší cenu než majitelé? Vždy když tohle někde čtu tak se musím pousmát. Je to totiž pravda pouze z poloviny.

Ono totiž pokud majitel trvá na ceně, za kterou nemovitost chce prodat, tak makléř musí přihodit svou provizi a pokud se podaří prodat, tak prodal dráž, než kolik byla původní cena. Druhou polovinu však tvoří právě schopnosti makléře. Ne zřídka se stane, že makléř prodá o hodně dráž nemovitost a to jen proto, že má zkušenosti. Ví jak reagovat na určité situace, které během inzerce, prohlídek a prodeje nastávají. Na tohle vás jako majitele bez obchodních zkušeností nepřipraví nikdo a nic.

Proto doporučuji. Při prodeji vaší nemovitosti si vyberte realitního makléře. Ale udělejte to chytře.

Prostě si vyberte toho nejlepšího. Ale jak ho poznáme? Na svoje stránky si může napsat cokoliv a také nám může cokoliv napovídat, a jak já můžu vědět, že říká pravdu?

Věřte mi, že pokud si před vás sedne opravdu schopný realitní makléř tak to poznáte.

Dám vám konkrétní příklad:

Martin chce prodat byt 3+kk v Českých Budějovicích. Byt uklidil, nafotil, udělal popisek a inzerát zveřejnil na internetu.

Následně jej začali bombardovat realitní makléři a nabízet mu svoje služby. Již první den jich bylo 25. Ano skutečně 25!

Martin se rozhodl, že přeci vybere jednoho nejschopnějšího makléře a tomu prodej svého bytu svěří, protože 100 telefonů během prvních pěti dnů ho už nebaví. (a v dnešní době bohužel i ti vážní zájemci jsou často „maskovaní“ makléři).

Jak tedy vybral makléře? Udělal to chytře.

Zásada č.1 – bavil se pouze s makléři, kteří hned v úvodu telefonátu řekli že jsou makléři.

Zásada č. 2 – Vybral pět makléřů a večer si prolustroval jejich internetové stránky a následně si domluvil schůzku se 4 makléři. Ten pátý neměl internetové stránky.

Zásada č. 3PREZENTACE. Nechal každého makléře, aby mu vysvětlil, co pro prodej bytu udělá a nechal si k prostudování zprostředkovatelské smlouvy.

Ve hře zůstali pouze 3 makléři, protože čtvrtý trval na okamžitém podepsání smlouvy bez možnosti pořádného prostudování. Nakonec vybral jednoho makléře, s kterým podepsal dvě smlouvy.

První smlouva byla o výhradním zastupování makléřem a ta druhá o týden později rezervační smlouva s kupujícím, kterého přivedl makléř.

A víte, z čeho měl Martin kromě prodeje největší radost? PŘESTAL MU ZVONIT TELEFON. Následující týden totiž mluvil pouze se svou rodinou, kamarády a realitním makléřem, kterého si vybral.

Zamyšlení nad tímto příkladem je, kolik nervů by si Martin ušetřil, kdyby si udělal svoje výběrové řízení před tím, než zveřejní svůj vlastní inzerát.

Ano vím to. Spousta z vás se mnou za prvé nesouhlasí a za druhé se každý Čech považuje za schopného obchodníka.

Ale zamyslete se – děláte opraváře, kuchaře, nebo cokoliv jiného. Myslíte si, že budu vařit stejně dobrou svíčkovou jako ten, kdo jí dělal 1000x? Asi ne. A s makléři je to stejné.

Kategorie: Články